پژو 206

1-هدف از ساخت پژو 206 تیپ 2 چه بود؟

به جرات می‌توان این‌گونه گفت که پژو 206 یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط کمپانی فرانسوی پژو در طول تاریخ بوده است. این خودرو به عنوان یک هاچ بک شهری، نخستین بار در سال اواخر سال 1997 طراحی و در سال 1998 به بازارهای جهانی عرضه شد و توانست میزان فروش بسیار بالایی را برای این برند به دست آورد. (این مدل مابین سال‌های 2001 الی 2004 میلادی به عنوان پر فروش ترین خودرو قاره اروپا انتخاب شد)

پیرامون ورود پژو 206 به بازار خودرو ایران نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که در سال 1380 شمسی، گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری کمپانی فرانسوی، تصمیم به تولید این خودرو گرفت و تا به امروز نیز این گروه صنعتی همچنان به تولید پژو 206 به عنوان یک هاچ بک شهری پر طرفدار ادامه می‌دهد.

2-نمای ظاهری و داخلی این به چه صورت است؟

در رابطه با نمای ظاهری پژو 206 تیپ 2 این‌گونه می‌توان گفت که با وجود گذشت 20 سال از عرصه این خودرو به بازارهای بین المللی، همچنان طراحی بیرونی این مدل از نمای نسبتا جذاب و جوان پسندی برخوردار بوده و به همین خاطر، فروش پژو 206 تیپ در ایران همچنان ادامه دارد و یکی از خودروهای پر تقاضا بازار داخلی محسوب می‌شود.

پیرامون طراحی داخلی و کابین این مدل نیز همانند طراحی ظاهری، می‌بایست گفت که اتاق داخلی پژو 206 تیپ 2 همچنان دارای نمایی نسبتا خوب و رضایت بخش بوده و راننده در طی مسافت‌های طولانی، احساس خستگی کمی را نسبت به فضای داخلی و کابین این خودرو پیدا خواهد کرد. همچنین، کیفیت متریال و ادوات استفاده شده در ساخت اتاق داخلی پژو 206 تیپ 2 دارای کیفیت متوسط هستن

3-قوای محرکه و عملکرد این خودرو به چه صورت است؟

پیرامون مشخصات فنی این مدل می‌توان این‌گونه گفت که پژو 206 تیپ 2 ، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با 1360 سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی 75 اسب بخار و گشتاوری برابر با 118 نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود (در واقع پژو 206 تیپ 2، یک خودرو محرک جلو یا همان FWD است)

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌توان گفت که پژو 206 تیپ 2  برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با 13.9 الی 14.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت است

همچنین، مصرف سوخت پژو 206 تیپ 2 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک برابر با 8.5 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با 5.5 الی 5.9 لیتر بنزین بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، پژو 206 تیپ 2 دارای مصرفی برابر با 6.8 لیتر بنزین است. (گنجایش باک این خودرو برابر با 50 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است)

4-قیمت این خودرو در بازار داخلی چقدر است؟

حال نوبت به بررسی قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار داخلی کشور می‌رسد که طبق اعلام فعالان حوزه فروش، ارزش قیمتی این خودرو در نمونه صفرکیلومتر و با مدل ساختاری 1397، برابر با 35 میلیون و 500 هزار تومان است.

حال اگر شخصی بخواهد با بودجه‌ای کمتر از 25 میلیون تومان، به سراغ خرید نمونه دسته دوم این خودرو برود، می‌بایست چه مدلی از آن را انتخاب نماید؟ در پاسخ به این سوال این‌گونه می‌توان گفت که با بودجه مورد نظر، مدل 1390 این خودرو با کارکردی کمتر از 78 هزار کیلومتر در بهترین شرایط موتوری، ظاهری و جانبی (لوازم اضافی و بیمه نامه بلند مدت)، برای خرید در دسترس علاقمندان خواهد بود.

5-هزینه نگهداری و استهلاک این خودرو به چه صورت است؟

همانند سایر محصولات اقتصادی و قدیمی پژو در بازار داخلی ایران، 206 تیپ 2 نیز خودرویی پر استهلاک و با هزینه‌های جانبی نسبتا بالا محسوب می‌شود که مالک این خودرو برای بررسی و سرویس‌های دوره‌ای کامل این خودرو می‌بایست هزینه‌ای در حدود 100 الی 130 هزار تومان را در هر 5150 الی 5650 کیلومتر، متحمل شود.

حال اگر مشکلی همچون ترکیدی لاستیک برای این خودرو به وجود آید، قیمت هر جفت تایر پژو 206 تیپ 2 در بازار چقدر است؟  قیمت هر جفت لاستیک این خودرو که دارای سایزی برابر با 185 است، در حدود 300 الی 340 هزار تومان طبق اعلام شرکت‌های لاستیک ساز ایرانی اعلام شده است.

پیرامون نرخ بیمه نامه این مدل نیز این‌گونه باید گفت که اگر شخصی پژو 206 تیپ 2 را به صورت صفرکیلومتر تهیه نماید، می‌بایست هزینه‌ای برابر با 1 میلیون 230 الی 290 هزار تومان را پرداخت نماید.

BSI یکی از مهمترین قطعات خودروی شماست. این ECU قلب ساختار مولتی پلکس به شمار می رود. وظیفه اصلی آن به عنوان یک Server شبکه, گذرگاهی برای ارتباط و انتقال اطلاعات بین ECU فرستنده تا گیرنده است همچنین کنترل برق اصلی سیستم شبکه بر عهده این مجموعه بوده و برای عیب یابی واسطه ارتباط ECU های دیگر به عیب یاب خواهد بود بدین ترتیب واحد کنترل در هربخش از طریق شبکه ارتباطی خود اطلاعات را به BSI انتقال میدهد و این اطلاعات در اختیار دیگر واحدها قرار گرفته و دستور از پیش تعیین شده اجرا می شود. مثلا اگر باران ببارد و شما بخواهید دنده عقب بروید اطلاعات مربوطه از طریق واحد سنسور باران و واحد گیربکس به سرور اصلی رسیده و دستور روشن شدن برف پاک کن عقب صادر می شود.

در خودرو ۲۰۶ مولتی پلکس هر ECU دارای ورودی خروجی و یک اوسیلاتور تولید فرکانس است که توسط شبکه ارتباطی CAN یا VAN و یک پورت ترانسیور یا همان فرستنده و گیرنده ، می تواند اطلاعات را ارسال و همزمان دریافت کند که تمامی ECU ها در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات توسط ECU دیگر قادر به مشاهده اطلاعات روی گذرگاه داده ها هستند.

شبکه های ارتباطی بین ECU سه نوع است که هرکدام نقش ارتباطی جداگانه ای دارند.

شبکه که CAN ارتباط موتور گیربکس اتومات ABS را به BSI برقرار میکند.

شبکه VAN BODY ارتباط اطلاعات مربوط به AIRBAG و سنسور باران را منتقل میکند.

شبکه VAN Comfort که اطلاعات مربوط به نمایشگر سیستم تهویه و آمپرها از طریق این شبکه انتقال می یابد.

در بین این شبکه ها پرسرعت ترین شبکه انتقال پیام CAN میباشد.

یکی از ویژگیهای مهم سیستم مولتی پلکس دستور پذیری BSI است که می توان تا حدی مشخص برنامه ریزی شود مثل هماهنگی افزایش صدای سیستم پخش با افزایش سرعت خودرو – روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن های عقب همزمان با دنده عقب هنگام بارندگی باران – همزمان روشن ماندن نور بالا و پایین – روشن شدن برف پاک کن ها و چراغ های جلو در هنگام خرابی BSI و تغییر زمان بوق اخطار سرعت

یک موتور انژکتوری دارای تجهیزات الکترونیکی خاصی جهت درک محیط پیرامون خود است. البته پیچیدگی نکات فنی وابستگی دستگاههای عیب یاب، کمبود تجهیزات و گرانی قطعات، عدم امکان اضافه کردن الکترو سیستمهای مورد علاقه در خودرو از معایب این سیستم بشمار می آید.BSI یکی از مهمترین قطعات خودروی شماست. این ECU قلب ساختار مولتی پلکس به شمار می رود. وظیفه اصلی آن به عنوان یک Server شبکه, گذرگاهی برای ارتباط و انتقال اطلاعات بین ECU فرستنده تا گیرنده است همچنین کنترل برق اصلی سیستم شبکه بر عهده این مجموعه بوده و برای عیب یابی واسطه ارتباط ECU های دیگر به عیب یاب خواهد بود بدین ترتیب واحد کنترل در هربخش از طریق شبکه ارتباطی خود اطلاعات را به BSI انتقال میدهد و این اطلاعات در اختیار دیگر واحدها قرار گرفته و دستور از پیش تعیین شده اجرا می شود. مثلا اگر باران ببارد و شما بخواهید دنده عقب بروید اطلاعات مربوطه از طریق واحد سنسور باران و واحد گیربکس به سرور اصلی رسیده و دستور روشن شدن برف پاک کن عقب صادر می شود.

در خودرو ۲۰۶ مولتی پلکس هر ECU دارای ورودی خروجی و یک اوسیلاتور تولید فرکانس است که توسط شبکه ارتباطی CAN یا VAN و یک پورت ترانسیور یا همان فرستنده و گیرنده ، می تواند اطلاعات را ارسال و همزمان دریافت کند که تمامی ECU ها در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات توسط ECU دیگر قادر به مشاهده اطلاعات روی گذرگاه داده ها هستند.

شبکه های ارتباطی بین ECU سه نوع است که هرکدام نقش ارتباطی جداگانه ای دارند.

شبکه که CAN ارتباط موتور گیربکس اتومات ABS را به BSI برقرار میکند.

شبکه VAN BODY ارتباط اطلاعات مربوط به AIRBAG و سنسور باران را منتقل میکند.

شبکه VAN Comfort که اطلاعات مربوط به نمایشگر سیستم تهویه و آمپرها از طریق این شبکه انتقال می یابد.

در بین این شبکه ها پرسرعت ترین شبکه انتقال پیام CAN میباشد.

یکی از ویژگیهای مهم سیستم مولتی پلکس دستور پذیری BSI است که می توان تا حدی مشخص برنامه ریزی شود مثل هماهنگی افزایش صدای سیستم پخش با افزایش سرعت خودرو – روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن های عقب همزمان با دنده عقب هنگام بارندگی باران – همزمان روشن ماندن نور بالا و پایین – روشن شدن برف پاک کن ها و چراغ های جلو در هنگام خرابی BSI و تغییر زمان بوق اخطار سرعت

یک موتور انژکتوری دارای تجهیزات الکترونیکی خاصی جهت درک محیط پیرامون خود است. البته پیچیدگی نکات فنی وابستگی دستگاههای عیب یاب، کمبود تجهیزات و گرانی قطعات، عدم امکان اضافه کردن الکترو سیستمهای مورد علاقه در خودرو از معایب این سیستم بشمار می آید.

نقد و بررسی خودرو دی اس 5

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. همه ما با برند پژو-سیتروئن فرانسه آشنا هستیم و از دیرباز شاهد محصولات این برند در بازار کشورمان بوده ایم. در سال 2009 این کمپانی خوش نام تصمیم گرفت خودروهای لوکس خود را با برند دیگری به نام دی اس تولید و به بازار عرضه نماید. اما برند دی اس در سال 2012 فعالیت خودروسازی خود را به صورت مستقل از شرکت سیتروئن، در پیش گرفت. خودرو دی اس 5 از سری محصولات سدان این کمپانی می باشد که گاهی از آن به عنوان شوتینگ بریک یاد می شود. شوتینگ بریک ها از هاچ بک بزرگتر بوده و به استیشن واگن ها شباهت دارند. با ما همراه باشید تا با خودرو دی اس 5 بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو دی اس 5

باتوجه به لوکس بودن برند دی اس ، ما شاهد طراحی مدرن و چشم نواز ماشین دی اس 5 هستیم. این خودرو از اغراق طراحان آسیایی به دور بوده و به شکلی محافظه کارانه، زیبا به نظر می رسد. خطوط و زوایای به کاررفته در نمای بخش جلو، عظلانی بوده ولی طراحی چراغ ها به گونه ای است که چهره ای تهاجمی به دی اس 5 داده است. نوارهای فلزی به کاررفته در قاب جلوپنجره ای نمای لوکسی ایجاد کرده و در دو طرف بدنه، چراغ های مه شکن در قابی کروشه مانند دیده می شوند.

 نمای کنار این خودرو بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده و به خودروهای استیشن شباهت دارد. همانطور که در طراحی رو به رو نوار کرومی به کار رفته بود، در این بخش نیز شاهد این قطعات فلزی، در پایین درب ها هستیم. سقف ردیف دوم با شیبی ملایم به صندوق عقب رسیده و نمای خوبی را به وجود آورده است. در بخش نمای پشت، شیب شیشه عقب و اسپویلر روی آن را داریم و چراغ های دو تکه که بخشی از آن روی درب صندوق عقب و بخشی دیگر روی بدنه قرار دارد و دو خروجی اگزوز در یک قاب مشکی، دیده می شوند.

از طراحی ظاهری دی اس 5 که بگذریم نوبت به طراحی کابین آن می رسد. داشبورد، طراحی به شدت ساده ای داشته و در مرکز آن دو دریچه هوا و یک نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار گرفته است. فرمان به شکل دی کات بوده و دکمه های کنترلی صوتی جهت دسترسی راحت تر بر روی آن قرار گرفته اند. صندلی ها نیز از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار می باشند و متریال به کار رفته در داخل کابین مرغوب و باکیفیت می باشند.

خودرو دی اس 5 از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که می تواند نیرویی معادل 160 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.7 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 209 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه 7.1 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو دی اس 5 موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی یورو انکپ شده است.

خودرو دی اس 5 از امکانات و تجهیزات زیادی از جمله ترمز دستی برقی، سنسور باد تایر، ترمز دستی الکترونیک اتوماتیک، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، چراغ های ال ای دی عقب، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight) به همراه سیستم چرخش نور در پیچ ها، دارای شوینده، سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا، فرمان با روکش چرم 4 شاخ به دکمه های کنترل کننده روی فرمان، آیینه های جانبی تاشو برقی همراه با گرمکن، شیشه های برقی جلو و عقب (به صورت خودکار برای راننده)، پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 5

مزایا

  • ایمنی بالا
  • آپشن های خوب
  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی جذاب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قیمت بسیار زیاد

جمع بندی خودرو دی اس 5

خودرو دی اس 5 یک سدان لوکس و جذاب فرانسوی می باشد که شباهت زیادی به خودروهای استیشن دارد و گاهی نیز به عنوان خودروهای شوتینگ بریک از آن ها یاد می شود. این خودرو با ظاهر زیبایی که دارد از فضای کافی، ایمنی خوب، کیفیت بالا و تجهیزات خوبی بهره می برد. این خودرو با تمام ویژگی های مثبتی که دارد در بازار خودرویی کشورمان، با قیمت بسیار بالا و به صورت محدود خریدو فروش می شود. اگر معایب گفته شده جزو خط قرمز شما نیست، می توانید با خیال راحت و آسوده از یک سدان خانوادگی باکیفیت و لوکس بهره مند شوید.

نقد و بررسی خودرو لوکسژن U6

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند لوکسژن (Luxgen) یک شرکت خودروسازی تایوانی می باشد که در سال 2009 تاسیس شد. این خودروساز تازه کار با شرکت های خودرویی بزرگی همچون نیسان و میتسوبیشی همکاری دارد. یکی از محصولات این شرکت، خودرو لوکسژن U6 می باشد که در رده ی محصولات کراس اوور این کمپانی قرار می گیرد. این خودرو در سال 2017 فیس لیفت شد که نسخه تغییریافته ی آن قرار است توسط شرکت آرمان موتور کویر، نماینده محصولات لوکسژن در ایران، وارد بازار داخلی کشورمان شود. این خودرو در سایر کشورها مانند چین، روسیه و اروپا نیز عرضه شده است. مجموع محصولات این برند شامل شش خودرو می باشد که از میان آن ها دو مدل شاسی بلند، دو مدل ون و دو مدل سدان در سبد محصولات خود دارد. با ما همراه باشید تا با این کراس اوور تایوانی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو لوکسژن U6

خودرو لوکسژن U6 از طراحی به روز و مدرنی برخوردار می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای با قاب و نوارهای کرومی براق قرار دارد که به همراه چراغ های مزین به ال ای دی که زاویه ی تیزی هم دارد، چهره ای تهاجمی به لوکسژن داده است. در لبه ی کاپوت، بخش برش خورده ای دیده می شود، که لوگوی لوکسژن با حرف انگلیسی L در مرکز آن قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز در قابی اشک مانند دو طرف سپر قرار گرفته اند و با سایر اجزا هماهنگی خوبی دارند. در نمای کنار، فلاپ پلاستیکی اطراف خودرو و روف ریل، نمای اسپرتی را به لوکسژن U6 بخشیده و خطوط تیز و ممتد روی درب ها نیز کار حجم پردازی را به خوبی انجام داده است. در نمای عقب با طراحی چشم نوازی رو به رو هستیم. شیب شیشه عقب با اسپویلری که روی آن قرار گرفته و چراغ سوم ترمز را داریم که زیر آن تعبیه شده است. از دیگر اجزای قابل توجه این بخش، چراغ های اصلی آن می باشد که به شکل زیبایی طراحی شده اند و با یک نوار براق کرومی به یکدیگر متصل شده اند. چراغ های مه شکن نیز روی سپر قرار گرفته اند. به طور کلی هماهنگی خوبی میان اجزای ماشین لوکسژن U6 دیده می شود.

داخل کابین خودرو لوکسژن U6 کاملا مدرن به دور از دکمه های زیاد، طراحی شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ 12 اینچی که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، به چشم می خورد. صندلی های بسیار راحت بوده و از ارگونومی خوبی برخوردار می باشند. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در برخی از قسمت ها از فیبر کربن بهره برده است. فضای صندوق عقب نیز از دیگر نکات مثبت این خودرو تایوانی می باشد.

خودرو لوکسژن U6 مجهز به یک پیشرانه 1798 سی سی 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 256 نیوتن متر در 200 تا 4400 دور در دقیقه تولید نماید. این خودرو برای انتقال نیروی به چرخ های جلواز یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. مخزن سوخت این خودرو 55 لیتر و میزان سوخت آن در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر معادل 8.7 لیتر می باشد که باتوجه به وزن 1.5 تنی آن مناسب ارزیابی می شود.

خودرو لوکسژن U6 از امکانات و تجهیزاتی نظیر نمایش میزان باد لاستیک ها، کروز کنترل، کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو، کمربندهای 3 نقطه ای عقب، سنسور پارک جلو و عقب، 6 عدد دوربین در اطراف خودرو، سانروف برقی، بال عقب، میله های روی سقف، فناوری پیشرفته ارتباطات چندرسانه ای هوشمند سری THINK+ 4.0 با پشتیبانی شرکت HTC تایوان، دید 360 درجه، نمایش نقاط کور، قابلیت فرمان پذیری صوتی، ورود بدون کلید، دوربین عقب، رادار کنترل فاصله با خودروی جلوی، سیستم پیشگیری از تصادف با عابر پیاد، رادار حرکت بین خطوط، قابلیت تاشوندگی پدال های گاز و ترمز، نمایشگر کوچک اطلاعات رانندگی در جلوی راننده (HUD) و درب برقی صندوق عقب بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو لوکسژن U6

مزایا

  • مصرف سوخت بهینه
  • شتاب خوب
  • پیشرانه پربازده
  • تجهیزات خوب
  • متریال باکیفیت

معایب

  • برند ناشناخته
  • خدمات پس از فروش نامبهم
  • فروش محدود

جمع بندی خودرو لوکسژن U6

لوکسژن U6 یک کراس اوور باکیفیت، دارای ایمنی خوب، مصرف سوخت مناسب و پیشرانه پربازده می باشد که مدتی است توسط آرمان موتور کویر معرفی شده است. اما به علت تحریم ها و شرایط حاکم در بازار خودرو کشور، مراحل عرضه ی آن در حالت نامشخصی قرار دارد. به همین علت، اظهار نظر قطعی درباره این خودرو کار دشواری می باشد و باید ببینیم با ورود رسمی این خودرو به کشور و خدمات پس از فروش آرمان موتور کویر چه آینده ای در انتظار آن خواهد بود.

نقد و بررسی خودرو جک T8

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جک T8 از سری محصولات پیکاپ از کمپانی چینی جک می باشد که برای نخستین بار در سال 2018 رونمایی شد. این خودرو از برادر خود یعنی T6 که در همین کلاس  قرار دارد، بزرگتر، به روزتر و با مشخصات فنی بهتری می باشد. علاوه بر این، پیکاپ T8 توانسته است جایزه ویژه ای از موزه خودرو پکن در سال 2019 به علت تجهیزات خاصی که روی پیکاپ T8 قرار داده، دریافت نماید. این خودرو قرار است توسط شرکت کرمان موتور نماینده محصولات جک در ایران، به زودی وارد بازار کشورمان شود و با سایر پیکاپ های بازار به رقابت بپردازد. با ما همراه باشید تا با این پیکاپ جدید بیشتر آشنا شوید.

نقد و بررسی خودرو جک T8

طراحی پیکاپ جک T8 از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. در نگاه اول یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای شکل بزرگ از جنس فلز براق دیده می شود که بیننده را به خود جلب می کند و لوگوی بزرگ جک در مرکز آن قرار دارد. چراغ ها با سایز متوسط مزین به چراغ های ال ای دی، دو طرف جلوپنجره ای تعبیه شده است. به طور کلی، نمای روبه روی جک T8 ، حجم پردازی عضلانی دارد. در نمای کنار، رکاب درب ها و فلاپ های پلاستیکی به کاررفته در گلگیرها نمای اسپرتی را به وجود آورده است. از دیگر ویژگی ‌های این بخش می‌توان به رینگ 18 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. نمای پشت نیز طراحی ساده ای داشته و چراغ ها به صورت عمودی در دو طرف درب اتاقک بار، قرار دارند.

کابین خودرو جک T8 از دو ویژگی سادگی و کاربرد پذیری برخوردار می باشد. یک نمایشگر لمسی پایین دریچه های هوا قرار دارد و زیر آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده اند. این پیکاپ با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5325، 1880 و 1880 و فاصله محوری 3090 میلی متری، فضای کافی در دو ردیف جلو و عقب به وجود آورده است. توان حمل اتاق بار نیز 900 کیلوگرم می باشد.

خودرو پیکاپ T8 با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی تولید می شود. پیشرانه 2 لیتری بنزین سوز توربو شارژ بوده و پیشرانه تنفس طبیعی 1.9 لیتری می باشد که به احتمال زیاد، نسخه بنزینی به بازار کشورمان عرضه شود. این پیشرانه می تواند نیرویی معادل 188 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور‫290 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل نماید. همچنین شتاب صفر تا صد این پیشرانه 12 ثانیه می باشد. سیستم تعلیقی که در این پیکاپ در بخش جلویی به کاررفته، از نوع مستقل جناغی دوبل بوده و در بخش عقب، از سیستم غیرمستقل فنرهای تخت بهره برده است. این پیکاپ در سیکل ترکیبی معادل 10.7 لیتر بنزین می سوزاند و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو پیکاپ T8 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

در مورد قابلیت های آفرود این پیکاپ باید بگوییم که علاوه بر قابلیت دو دیفرانسیل بودن، دارای زاویه حمله 30 درجه‌ای،‌ زاویه فرار 22 درجه‌ای، قابلیت پیمایش شیب 30 درصدی و حداقل فاصله 210 میلیمتری از سطح زمین می‌باشد. جک T8 به دلیل ماهیت و مشخصات فنی که دارد گزینه مناسبی برای طرفداران آفرود خواهد بود. خودرو جک T8 از تجهیزات و امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، تودوزی دو رنگ، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خطوط، پایش باد لاستیک‌ها، چراغ دیلایت، چراغ های جلو زنون، شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی و شیشه عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های طرح چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای باUSB ، نمایشگر LCD و اتصال بلوتوث، هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تعلیق مستقل جناغی دوبل در جلو و سیستم غیر مستقل فنر های تخت در عقب بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو جک T8

مزایا

  • طراحی قابل قبول
  • تجهیزات خوب
  • قابلیت آفرود
  • ویژگی فنی مناسب

جمع بندی خودرو جک T8

پیکاپ جک T8 از طراحی به روز، قدرت بالا، تجهیزات مناسب و ایمنی بالایی برخوردار می باشد که باتوجه به مشخصات و به روز بودن آن نسبت به رقبایش یعنی پیکاپ فوتون، هایلوکس و آسنا، گزینه جذابتری می باشد. اما باید منتظر عرضه رسمی و قیمت نهایی آن در بازار کشورمان باشیم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام X55  از سری محصولات کراس اوور شرکت چینی چری می باشد که برای نخستین بار در سال 2014 رونمایی شد. این خودرو در کشور چین با نام تیگو X5 شناخته می شود. اما مدیران خودرو نماینده رسمی محصولات چری در ایران، آن را با نام ام وی ام X55 راهی بازار کشورمان کرد. نسخه مونتاژ شده توسط مدیران خودرو، درواقع از نسخه فیس لیفت شده ی ام وی ام X55 می باشد که در سال 2018 تولید شد. این نسخه از ظاهری جذاب و به روزتری برخوردار می باشد. در ادامه با ما باشید تا با این کراس اوور تازه به بازار رسیده، بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55

خودرو ام وی ام X55 بر روی پلتفرم چری تیگو 7 ساخته شده و به همین علت شباهت های زیادی بین آن ها مشاهده می شود. در نمای رو به رو، طراحی به روز و مدرنی را می بینیم که با استفاده از خطوط و حجم پردازی های صورت گرفته، چهره ی خشن و تهاجمی به خود گرفته است. یک جلوپنجره ای مشبک تا چراغ های اصلی کشیده و چراغ های ال ای دی خطی در قاب مربی شکل تعبیه شده اند که با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند.

شیب سقف ردیف دوم، روف ریل، زه پلاستیکی اطراف گلگیر و فرورفتگی های پایین درب ها از اجزای بخش کناری ام وی ام X55 می باشند که نمای زیبایی را به وجود آورده است. در نمای پشت، چراغ ها مانند نمای رو به رو با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند. دو خروجی اگزوز بر روی سپر تعبیه و بالای آن دو چراغ مه شکن خطی قرار گرفته است. چراغ سوم ترمز نیز، زیر اسپویلر قرار گرفته است. به طور کلی خودرو ام وی ام X55 از طراحی به روز و جذابی برخوردار می باشد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو ام وی ام X55 مانند طراحی بیرون آن با طراحی مدرنی رو به رو هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 9 اینچی لمسی قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. فضای پا برای هر دو ردیف برای سرنشینان مناسب بوده و صندوق بار معادل 340 لیتر فضا ارائه می کند.

خودرو ام وی ام X55 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ، 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و برای انتقال آن به چرخ های جلو از یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه بهره می برد. شتاب و مصرف ترکیبی آن در سایت مدیران خودرو اعلام نشده ولی به ادعای برخی از سایت ها و گمانه زنی ها شتاب صفر تا صد این پیشرانه حدود 11 ثانیه و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 7.1 لیتر می باشد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. خودرو ام وی ام توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که بسیار حائز اهمیت می باشد.

خودرو ام وی ام از آپشن های خوبی برخودار است که از آن ها می توان به چراغ های روشنایی در روز، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، دوربین عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سانروف، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، تریم چرمی، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام X55

مزایا

  • طراحی به روز
  • آپشن های خوب
  • ایمنی مناسب

معایب

  • خرید و فروش محدود

جمع بندی خودرو ام وی ام X55

خودرو ام وی ام X55 از محصولات جدید کمپانی چینی چری می باشد که از سال 1398 توسط مدیران خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد. این کراس اوور از طراحی به روز، امکانات بالا و ایمنی خوبی برخوردار می باشد. اما متاسفانه به علت فروش محدود و سابقه نچندان طولانی آن، پیشنهاد می کنیم به سراغ رقبای آن در بازار یعنی جک S5، هایما S7 و کوپا T210 بروید.