نقد و بررسی خودرو بی ام و 428i کروک

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو بی ام و 428i از محصولات اسپرت سری 4 بی ام و می باشد که نخستین بار در سال 2013 در نمایشگاه موتورشو توکیو به نمایش در آمد و پس از آن در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. این خودرو در سه نسخه کوپه، کانورتیبل و فست بک در پیشرانه های مختلفی از جمله 1.5 لیتری تا 3 لیتر عرضه می شود که نمونه دو لیتری آن در نسخه کوپه و کانورت توسط پرشیا خودرو در سال 2015 وارد بازار داخلی کشورمان شد و یکی از خودروهای اسپرت و جوان پسند در بازار کشورمان به حساب می آید.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 428i کروک

بی ام و 428i کروک همانطور که از اسمش پیداست از قابلیت جمع شوندگی سقف برخوردار است و به همین علت از نسخه کوپه کمی سنگین تر می باشد. با نگاه کردن به این خودرو هنر طراحی اسپرت و هیجان انگیز را در کنار زبان طراحی بی ام و مشاهده می کنیم. چشم های کشیده که به جلوپنجره ای دو تکه ی قلوه ای شکلِ بی ام و چسبیده و چهره ای اخمو و خشمگین به آن داده است. در قسمت پایین، سپر هرچه به مرکز نزدیکتر می شود، ابعاد باریکی به خود می گیرد و در دو طرف خود، دو خط افقی کرومی و چراغ دایره ای مه شکن را در خود جای داده است. خطوط به کار رفته روی کاپوت نیز حجم دهی خوبی را ایجاده کرده و منجر به کشیدگی بیشتر کاپوت شده است. در نمای کنار یک خط ممتد شانه ای از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و استایل کروک با سقف جمع شونده به خوبی دیده می شود.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو بی ام و 428i با فضای لوکس و اسپرتی رو به رو هستیم که از متریال باکیفیتی ساخته شده است و این تنها مختص این سری از محصولات بی ام و نیست، چراکه نام و برند این خودرو در کنار کیفیت و اصالت محصولاتش شناخته می شود. فضای اتاق کمی کوچک می باشد که با ماهیت این کلاس، قابل چشم پوشی است. یک نمایشگر 6.5 اینچی در مرکز داشبورد بالای دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد.

خودرو ام وی ام 428i مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که می تواند 245 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن مطابق یوور 6 اعلام شده است. خودرو ام وی ام 428 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو بی ام و 428i از تجهیزات و امکانات فراوانی برخوردار است که برخی از آنها شامل سیستم کروز کنترل هوشمند، سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها، نمایشگر فشار باد تایرها و دما، سیستم هشدار نقاط کور، نمایشگر الکترونیکی iDrive، پکیج Driver Assistance سنسورهای پارک و دوربین دید عقب به صورت سفارشی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پیشگیری از تصادف به صورت سفارشی، چراغ های عقب به صورت ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم روشن و خاموش شدن چراغ های جلو به صورت اتوماتیک، چراغ های ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم سقف جمع شونده، شیشه های بالابر برقی، شیشه های سولار، سیستم گرمکن شیشه های جلو می باشد.

از دیگر تجهیزات و امکانات خودرو بی ام و 428i می توان به آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی، چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی، سیستم گرمکن، صندلی های عقب با سیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرمی، سیستم تاشوندگی صندلی ها، تکیه گاه های بزرگ و تاشونده برای دست ها در صندلی عقب، چراغ مطالعه، صندلی های جلو به همراه سیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف، تنظیم برقی صندلی های راننده در 6 حالت مختلف به همراه حافظه، کمربند پیش کشنده، سیستم گرمکن به صورت سفارشی، دارای روکش چرمی، سیستم تاشوندگی صندلی ها برای دسترسی به صندلی های عقب، سیستم کنترل هوای اتوماتیک به صورت دوگانه اشاره کرد.

قیمت خودرو بی ام و 428i کروک

خودرو بی ام و 428 کروک در تاریخ هجدهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم حدود یک میلیاردو 400 هزار تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بی ام و 428i کروک

مزایا

  • برند معتبر
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • کیفیت بالای ساخت
  • گیربگس کارآمد
  • لذت رانندگی
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • سواری نرم
  • شتاب خوب

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری

ارزش خرید خودرو بی ام و 428i کروک

اگر به دنبال خودرویی در کلاس کروک با امکانات و تجهیزات فراوان، شتاب خوب، سواری نرم، ایمنی بالا و طراحی چشم نوازی هستید خودرو بی ام و 428i می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. اما در نظر داشته باشید برای نگهداری آن باید هزینه زیادی را متحمل شوید. این خودرو توانسته است در بازار کشورمان فروش خوبی را تجربه نماید و رقیب خودروهایی همچون ولوو 70، مرسدس بنز کلاس E و C می باشد.

جمع بندی خودرو بی ام و 428i کروک

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم. خودرو بی ام و 428i از محصولات سری 4 بی ام و است که در نسخه های کوپه و کروک با پیشرانه 2 لیتری توسط پرشیا خودرو به بازار کشورمان را یافته و تاکنون مورد استقبال خوب افراد بخصوص قشر جوان قرار گرفته است.

نقد و بررسی خودرو دوو سیلو

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند دوو یک شرکت پرآوازه کره ای است که در سال 1967 در شهر سئول تاسیس شد. نام این شرکت از ترکیب دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، به معنی عالی و (woo) که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده، تشکیل شده است. خودرو دوو سیلو از سری محصولات سدان صندوق دار این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 1995 رونمایی شد. این خودرو در بین سال های 1375 تا 1384 توسط کرمان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. اما پس از خریداری شدن این کمپانی توسط جنرال موتورز و تحریم های اقتصادی، منجر به توقف تولید این سدان دوست داشتنی در کشورمان شد.

نقد و بررسی خودرو خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو به کشیدگی و دماغه نوک تیزش معروف است اگرچه این موضع دید خوبی را برای راننده ایجاد می کند اما ایمنی پایینی در برخورد از رو به رو برای آن به وجود آورده بود. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای بسیار کوچک دوزنقه ای که از سه خط افقی و لوگوی دوو در مرکز آن تشکیل شده است و بسیار قدیمی و دموده می باشد. البته در زمان خودش این خودرو بسیار جذاب و خوش استیل بود. چراغ های کشیده در راستای جلو پنجره ای قرار دارند و به علت باریک بودن چشمانی خمارآلود به دوو سیلو داده است. یک جلو بندی عضلانی که یک لبه میان آن و چراغ ها به وجود آورده دیده می شود و زیر آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. دو خط روی کاپوت قرار دارد که کار حجم دهی را انجام داده است.

 در نمای کنار زه به کار رفته روی درب ها، سپر پنج پر و طراحی کلاسیک آن به خوبی نمایانگر یک خودرو دهه هفتاد میلادی می باشد. در نمای عقب چراغ ها در لبه برش خورده صندوق عقب قرار دارد و سپر کمی از بدنه بیرون آمده که با بخش جلویی دوو سیلو کاملا هماهنگی دارد. با وارد شدن به داخل کابین دوو سیلو با طراحی بسیار قدیمی رو به رو هستیم که در زمان خودش بسیار هم زیبا و کاربردی بود. حتی در کیفیت متریال به کار رفته و راحتی صندلی ها از سایر محصولات داخلی یه سروگردن بالاتر بود.

خودرو دوو سیلو با سه پیشرانه 1.5 لیتر دنده اتوماتیک، دستی و یک نمونه CNG به بازار عرضه شده است که پیشرانه 1.5 لیتری دستی قادر است نیرویی معادل 90 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 137 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 6.5 لیتر و در سیکل شهری 9.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. از ضعف های بزرگ خودرو دوو سیلو ترمز های ضعیف و مجهز نبودن به کیسه های هوا برای سرنشینان بود که ایمنی آن را به شدت پایین آورده بود. همچنین شتاب پایین و کشش ضعیف به هنگام پر بودن ظرفیت سرنشینان، آن را به یک خودرو تنبل و کند تبدیل می کرد. اما تا زمانی که رقبای کره ای اش وارد کشور نشده بودند، ایرادهای آن به چشم نمی آمدند.

خودرو دوو سیلو از امکانات بسیار کمی از جمله تنظیم شیشه های جلو برقی و عقب دستی، قابلیت تنظیم سیستم روشنایی جلو مجهز به مه شکن، تنظیم برقی آینه های جانبی، صندلی های جلو با روکش پارچه ای و تنظیم دستی و سیستم های تهویه مطبوع دستی بهره می برد.

قیمت خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو در تاریخ شانزدهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 20 تا 50 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دوو سیلو

مزایا

  • سواری نرم و راحت
  • فضای بزرگ صندوق عقب
  • فرمان نرم

معایب

  • تجهیزات ایمنی پایین
  • قوای فنی نامناسب
  • شتاب ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • ترمز های ضعیف
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • نرم بودن فرمان در سرعت های بالا
  • قدیمی بودن

 ارزش خرید خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو اگرچه زمانی برای خودش در خیابان های کشور خوش می درخشید و نبض بازار را به دست داشت. اما بعد از گذشته تقریبا دو دهه از عمر دوو سیلو باید اذعان داشت که این پیر قدیمی، دوران اوج و شکوه خود را گذرانده و اکنون در بازار دست دوم جایگاه کمرنگ تری نسبت به گذشته دارد. دوو سیلو در حال حاضر از بازار دست دوم نچندان خوب، قطعات یدکی کم یاب و ایمنی بسیار پایینی برخوردار است. هرچند شاید کیفیت آن از بسیاری از خودروهای داخلی بهتر باشد اما خدمات پس از فروش بهتری ندارد. در نتیجه پیشنهاد ما خرید خودروهای مانند پژو 405 و تیبا می باشد که حداقل به کیسه های هوا مجهز شده اند.

جمع بندی خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو از سدان های خوش نام دهه هفتاد و هشتاد شمسی در کشورمان می باشد که توسط کرمان موتور به مدت ده سال بر روی خط تولید این شرکت قرار داشت. خودرو دوو سیلو در سه نسخه از پیشرانه به صورت دستی و اتوماتیک در بازار عرضه شد و پس از حضور رقبای کره ای جدید و تحریم های اقتصادی، این خودرو از تولید و عرضه کنار گذاشته شد و هم اکنون در نسخه های دست دوم در بازار به فروش می رود که در رنج قیمتی پراید و تیبای دست دوم قابل خریداری است.

نقد و بررسی خودرو مزدا 2

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مزدا 2 از سری محصولات هاچ بک شهری است که بر روی پلت فرم مشترک فورد فستیوا شکل گرفته است. این خودرو در سال 2007 رونمایی شد و همچنان بر روی خط تولید شرکت مزدا قرار دارد. خودرو مزدا 2 توسط گروه بهمن در سال1390 مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو اگرچه از کیفیت بالایی برخوردار بود اما از امکانات و تجهیزات کمی رنج می برد و سرانجام به علت شرایط تحریم ها و کمبود قطعات، تولید آن در سال 1393 متوقف شد.

نقد و بررسی خودرو مزدا 2

مزدا 2 از شکل و شمایلی جمع و جور و چهره ای آرام و خندان برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای بسیار کوچک به همراه لوگوی مزدا قرار دارد که بسیار ظریف طراحی شده است. چراغ های کشیده با سه کاسه داخلی و سپر مشبک نیم دایره ای دیده می شود که قسمتی پلاستیکی در بخش بالایی سپر تعبیه شده که محل نصب پلاک خودرو می باشد. دو چراغ دایره ای در قابی اشک مانند دو طرف سپر قرار گرفته اند. در نمای کنار، ابعاد کوچک این خودرو و شیب اندکی که در سقف ردیف دوم وجود دارد و حجم پردازی صورت گرفته بر روی بدنه، به خوبی دیده می شود.

در بخش عقب، اسپویلر روی شیشه که باعث اورگونومی بهتر خودرو می شود به همراه چراغ سوم ترمز که روی آن تعبیه شده، قرار دارد. چراغ های اشک مانند در لبه صندوق عقب قرار گرفته و با چراغ های جلو  هماهنگی دارد. محل پلاک خودرو در قسمتی فرو رفته در بالای سپر طراحی شده است. دو چراغ راهنما در بخش زیرین سپر تعبیه شده است. به طور کلی طراحی این بخش از حالتی عضلانی برخوردار می باشد.

یه هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو مزدا 2 با طراحی ساده ای رو به رو هستیم که در برخی از قسمت ها از طراحی دایره ای شکلی بهره برده است. برخی از آنها شامل طراحی نمایشگر سیستم صوتی، دکمه های کنترلی دوار موجود در بخش کنسول مرکزی و دریچه های تهویه هوا می شود. مواد به کار رفته در ساخت بیشتر قسمت های کابین از پلاستیک خشک بوده و قطعات فلزی نیز در برخی از قسمت ها مانند دستگیره درب ها و اطراف فرمان به کار رفته است. ارگونومی صندلی های عقب چندان خوب نیست و به علت نیمکتی بودن، ممکن است در مسافت طولانی کمی آزار دهنده باشد اما فضای نسبتا خوبی را باتوجه به هاچ بک بودنش، به شما عرضه می کند.

خودرو مزدا مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.3 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو مزدا 2 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو مزدا 2 مجهز به امکانات و تجهیزاتی از قبیل کامپیوتر سفر با قابلیت نمایش اطلاعات پیمایش سفر و اطلاعات ضروری مورد نیاز، روشنایی عقب به همراه مه شکن و چراغ سوم ترمز، روشنایی جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، دارای مه شکن، بالابر برقی تمام شیشه ها به همراه تایمر برای شیشه راننده و قابلیت برگشت، گرمکن شیشه عقب، سیستم آینه ها با تنظیم برقی، صندلی های جلو با تنظیم دستی و تهویه مطبوع اتوماتیک، سه شاخه با روکش چرم و آینه های جانبی برقی می باشد.

قیمت خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 تولید 90 تا 90 در تاریخ شانزدهم اردیبهشت 1399 حدود 205 تا 230 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو مزدا 2

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی زیبا
  • سواری نرم
  • فرمان پذیری خوب
  • مصرف سوخت پایین

معایب

  • توقف تولید
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قطعات یدکی کم یاب
  • امکانات و تجهیزات کم

ارزش خرید خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 از ویژگی هایی همچون طراحی جوان پسند، ابعاد مناسب، مشخصات خوب فنی، مصرف سوخت اقتصادی و هندلینگ خوب بهره می برد ولی به علت توقف تولید با بازار دست دوم خوبی مواجه نیست و درصورت بروز آسیب یا مشکل ممکن است در یافتن قطعات یدکی موجب دردسر شما شود. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای i10، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و رنو ساندرو اشاره کرد.

جمع بندی خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 از آن دسته هاچ بک های پرفروش در بازارهای جهانی است که به علت شرایط بد موجود در کشور، عدم واردات قطعات و سیاست های نچندان خوب شرکت واردکننده، نتوانست آنگونه که شایسته اش است به فروش برسد. این خودرو باوجود عملکرد فنی خوب، کیفیت مونتاز بالا و مصرف سوخت اقتصادی نه تنها نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. بلکه میدان را به رقبای خود واگذار کرده است.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز G63

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گران ترین شاسی بلند لوکس و نظامی مرسدس بنز سری G می باشد که در دهه هفتاد میلادی یه دستور محمدرضا شاه پهلوی برای استفاده در ارتش ایران و با توجه به شرایط بومی کشورمان ساخته شد. اما به خاطر وقوع انقلاب، این خودرو هرگز وارد ارتش ایران نشد ولی بیش از 60 کشور دنیا از جمله ارتش آلمان و نیروی زمینی کانادا از آن بهره مند شدند. خودرو مرسدس بنز G63 یک شاسی بلند با قابلیت آفرود می باشد که نسخه جدید آن با تغییرات زیادی همراه بود که در سال 2019 وارد بازارهای جهانی شد. این خودروی پرقدرت با پیشرانه 4 لیتری، شتاب 4 ثانیه ای و عملکرد فنی فوق العاده، یک غول به تمام معنا برای عبور از ناهمواری ها و جاده های صعب العبور به حساب می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این شاسی بلند جنگی آلمانی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز G63

خودرو مرسدس بنز از طراحی کلاسیک و مدرنی برخوردار است و حالتی جعبه ای شکل دارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای مستطیلی شکل با لوگوی بزرگ مرسدس بنز و خطوط میله ای فلزی، به همراه چراغ های دایره ای شکل، مجهز به ال ای دی، دیده می شود که از چهره ای کلاسیک برخوردار است. همچنین چراغ های راهنمایی که بر روی کاپوت قرار گرفته، در این بخش خود نمایی می کنند. در قسمت پایین، ورودی های هوای سه تکه نیز با خانه های لوزی شکل، دیده می شوند.

در نمای کنار، شکل جعبه ای این خودرو به خوبی دیده می شود، سه عدد پنجره، زه به کار رفته بر روی درب ها و سپر 22 اینچی از اجزای این بخش می باشد. در نمای عقب، باز هم نمای معکبی شکل مرسدس بنز G63 در این بخش به خوبی پیداست..چراغ های ترمز و مه شکن به صورت خطی تزیین شده، چهار خروجی اگزوز و یک یدک چرخ بر روی درب صندوق عقب دیده می شود.

کابین خودرو مرسدس بنز G63 بسیار هیجان انگیز می باشد و در عین کلاسیک بودن از تجهیزات مدرنی برخوردار است. کابین به طرز خلاقانه ای طراحی شده که با وارد شدن به داخل آن شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین متریال به کار رفته در کابین از فلز و چرم با کیفیت بوده و از روحیه ارتشی زیادی برخوردار است. دو نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز داشبورد و پنل پشت فرمان قرار گرفته که یکی برای سیستم مالتی مدیا و دیگری نشانگرهای سوخت و سرعت سنج می باشد. به هنگام بستن درب های مرسدس بنز G63 صدای خاصی را می شنویم که مختص کلاس G است و به هنگام قفل کردن، صدایی شبیه مسلح شدن اسلحه، می شنویم. سه کلید فیزیکی در داشبورد که برای قفل کردن دیفرانسیل‌ها هستند به خوبی، ذات آفرودی جی کلاس را به سرنشینان یاد آوردی می‌کنند. فرمان در نسخه جدید از 5 حالت برخوردار است که آخرین وضعیت آن توسط راننده قابل تنظیم و شخصی سازی می باشد.

خودرو مرسدس بنز G63 مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری v8 تویین توربو می باشد که قادر است نیرویی معادل 577 اسب بخار و حداکثر گشتاور 850 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 9 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید و قابلیت تغییر آن وجود دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 220 کیلومتر بر ساعت می باشد. نسخه پایین تر آن یعنی مرسدس بنز G550 از شتابی معادل 5.6 ثانیه و سرعت 209 کیلومتر بر ساعت برخوردار می باشد.

این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد. یکی از معایبی که از خودرو مرسدس بنز G63 می توان گرفت مصرف بالای سوخت آن می باشد که از دلایل آن پیشرانه حجیم، بدنه ی غیر آیرودینامیکی و جعبه ای شکل آن می باشد. بر اساس گزارشی که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در باره مدل G550 اعلام کرده، این خودرو در سیکل شهری معادل 18 لیتر، در سیکل جاده ای معادل 13 لیتر و میانگین مصرف آن 16 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

خودرو مرسدس بنز G63 به علت استفاده از سیستم تعلیق بهبودیافته که از نوع دوبل جناغی مستقل در جلو و تطبیق پذیر قابل تنظیم در عقب می باشد، قادر است در مسیرهای ناهموارد و صعب العبور، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و به عنوان یکی از شاسی بلندهای آفرود در بازارهای جهانی به حساب آید.

قیمت خودرو مرسدس بنز G63

قیمت پایه خودرو مرسدس بنز AMG G63 از 124 هزارو 500 دلار آغاز می شود و درصورت سفارش دادن آپشن ها و سایر تجهیزات به 139 هزارو 945 دلار می رسد که قیمت بسیار بالایی می باشد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز G63

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • سیستم تعلیق خوب
  • شتاب و سرعت عالی
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • کیفیت بالای متریال

معایب

  • بازتاب نور خورشید از بدنه و تاثیرات آن بر روی آیینه های جانبی
  • قیمت بسیار بالا
  • پیشرانه قدرتمند
  • مصرف بالای سوخت
  • سیستم چهارچرخ
  • قابلیت بالای آفرود
  • عدم حضور در بازار ایران

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز G63

خودرو مرسدس بنز G63 هنوز وارد بازار داخلی کشورمان نشده است تا بتوان ارزش خرید آن را باتوجه به قیمت و شرایط داخلی کشورمان بررسی کرد. اما چیزی که قابل پیش بینی است، قیمت بسیار بالای آن می باشد که تنها قشر خاصی توانایی خرید آن را خواهند داشت و مصرف بالای بنزین و کمبود قطعات از دیگر مشکلات احتمالی آن در بازار داخلی کشورمان خواهد بود.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز G63

همانطور که گفتیم، خودرو مرسدس بنز G63 برای نخستین بار در سال 1979 جهت استفاده در ارتش ساخته شد و آخرین نسخه ی به روز شده ی آن به سال 2018 بر می گردد که در سال 2019 با قیمتی بسیار بالا وارد بازارهای جهانی شد. این نسل از امکانات و تجهیزات فراوان، طراحی جذاب و به روز، ایمنی بالا و راحتی زیادی دارد که در نوع خودش یک شاسی بلند بی رقیب و قدرتمند می باشد.

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. چانگان یک برند خودروسازی چینی است که در سال 1862 تاسیس شد و در ابتدا به کار اسلحه سازی مشغول بود. این کمپانی از دهه 50 میلادی به ساخت و طراحی خودرو اقدام کرد و هم اکنون یکی از چهار شرکت پرفروش و بزرگ چین به حساب می آید که از قضا زیرمجموعه ای از برند فورد آمریکا نیز محسوب می شود. از این رو محصولاتش در بازار آمریکا نیز به فروش می رسد و یک دفتر مرکزی در میشیگان آمریکا دارد. یکی از سدان های خانوادگی این کمپانی که در ایتالیا طراحی شده است، چانگان ایدو نام دارد که برای نخستین بار در سال 2011 رونمایی و یک سال بعد به بازار عرضه شد. این خودرو در سال 1394 توسط شرکت خودروسازی سایپا وارد بازار شد و متاسفانه نتوانست فروش بالایی را تجربه نماید.

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو در مرکز طراحی چانگان در تورین ایتالیا انجام گرفته که به طور کلی ظاهر قابل قبولی دارد. در نمای جلو چراغ های باریک و کاملا نوک تیز را می بینیم که چشمان مرموزی را به نمایش گذاشته است. جلوپنجره ای، از شکلی ذوزنقه ای برخوردار است که از خطوط منحنی وار و قابی کرومی بهره می برد. نماد چانگان نیز در مرکز منحنی خودنمایی می کند. سپر مشکی نیز با خطوطی که به کناره ها متمایل شده کمی اسپرت به نظر می رسد و دو طرف آن چراغ های مه شکن تعبیه شده است. دو خط از کناره های کاپوت به کناره های جلوپنجره ای رسیده که کمی باعث حجم دهی آن شده است.

به طور کلی خطوط و زاویای به کاررفته بر روی چانگان ایدو توانسته است طراحی زیبایی را از این سدان شهری، به جای بگذارد. در نمای کنار، یک خط شانه ای از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از بالای دستگیره درب ها به گلگیر جلو رسیده است که به همراه فرورفتگی و حجم پردازی روی درب ها، نمای خوبی را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب خودرو، چراغ ها دو تکه بوده که قسمت بزرگتر بر روی بدنه و قسمت کوچکتر بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است و شباهت زیادی به چراغ جلو دارد. سپر حجیم با دو چراغ خطی مه شکن از دیگر بخش های این قسمت می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو چانگان ایدو طراحی نسبتا مدرنی را می بینیم که با دو تریم کرم و مشکی توانسته است فضای دلبازی را به وجود آورد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ را میان دو دریچه هوا می بینیم که اطلاعات را به راننده ارائه می کند. قطعات فلزی به کار رفته داخل کابین نمای لوکسی را به وجود آورده است. دکمه های کنترلی موجود بر روی فرمان نیز دسترسی راننده به تجهیزات صوتی را راحت تر می کند. فضای هر دو ردیف برای زانو و سروگردن سرنشینان مناسب بوده و صندوق عقب نیز فضای بزرگی را ارائه می دهد.

خودرو چانگان ایدو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 122 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 160 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد180 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر، بنزین مصرف می کند و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو چانگان ایدو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی را از آم خود نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو چانگان ایدو می توان به سانروف، کامپیوتر سفری، سنسور پارک دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، غربیلک فرمان چرم، صندلی های عقب با روکش چرمی و مجهز به زیر آرنجی مرکزی، مجهز به قلاب صندلی کودک، صندلی های جلو از جنس چرم، کمربند های ایمنی مجهز به پیش کشنده و قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع دستی دکمه های تنظیم بر روی فرمان، قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی چرمی، آینه های جانبی برقی، باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، فرمان هیدرولیک، روشنایی جلو و عقب با مه شکن و روشنایی جلو با چراغ های هالوژین با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین اشاره کرد.

قیمت خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو در تاریخ چهاردهم اردیبهشت 1399 در بازار حدود 185 میلیون تومان به فروش می رسد.

مزایا و معایب خودرو چانگان ایدو

مزایا

  • صندوق عقب جادار
  • ایمنی بالا
  • طراحی قابل قبول

معایب

  • پیشرانه ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • گیربکس قدیمی
  • شتاب پایین
  • بازار دست دوم نچندان خوب\

ارزش خرید خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو به علت بازار دست دوم بسیار بد، قطعات یدکی کم یاب و شتاب نچندان خوب، ارزش خرید بالایی ندارد و نسبت به برخی از رقبایش مانند جک J5 از کیفیت و ارزش خرید پایینی برخوردار است. از دیگر رقبای این خودرو در کشور می توان به ام وی ام 530، جیلی امگرند EC7 و لیفان 620  اشاره کرد.

جمع بندی خودرو چانگان ایدو

همانطور که اشاره کردیم خودرو چانگان ایدو یک سدان خانوادگی شهری است که توسط کمپانی چانگان در سال 2011 رونمایی شد و شرکت سایپا آن را وارد بازار داخلی کشورمان کرد. متاسفانه این خودرو به علت کیفیت پایین و قطعات کم یاب میدان را به رقبایش واگذار کرده است.