نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو میتو

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. آلفا رومئو یک شرکت ایتالیایی در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه است که از سال 1910 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت از سال 1986 تاکنون به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت خودروسازی فیات به فعالیت خود ادامه می دهد و دفتر مرکزی آن در شهر تورین ایتالیا قرار دارد. از دلایل محبوبیت آلفا رومئو ، خودروهای اسپرت و حضورش در مسابقات اتومبیل رانی می باشد. خودرو آلفا رومئو میتو از سری خودروهای هاچ بک این کمپانی است که نام خود را از ترکیب نام دو شهر میلانو و تورینو وام گرفته است که به معنای اسطوره می باشد. این خودرو برای نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد و با استقبال خوب خریداران رو به رو شد.

نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو میتو بسیار طراحی خاص و جذابی دارد که شباهت زیادی نیز به رومئو جولیتا دارد تنها در نمای پشت با یکدیگر متفاوت می باشند. در قسمت نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلو پنجره ای مثلثی شکل با نوارهای افقی نقره ای و قابی از همان جنس که آرم آلفا رومئو در بالای آن به زیبایی نقش بسته، می بینیم. در کنار جلو پنجره ای نیز محلی برای قرار گیری پلاک خودرو تعبیه شده است که مورد پسند برخی از افراد نیست. چراغ های تقریبا بیضی شکل مجهز به چراغ های روشنایی در روز ال ای دی با گرافیکی زیبا که به صورت عمودی قرار گرفته اند، چهره ای مدرن به رومئو بخشیده اند. در نمای عقب چراغ های دایره ای شکل نمایی فانتزی به این بخش داده است. خودرو الفا رومئو میتو در طراحی پشت با وجود اسپویلر شیشه عقب، آنتن و سپر پلاستیکی، نمایی اسپرت مانند دارد.

با وارد شدن به فضای داخل کابین خودرو آلفا رومئو میتو شاهد فضایی زیبا و تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. ورودی تهویه هوا، سیستم ضبط صوت و دکمه های کنترلی چرخشی در مرکز کنسول دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از فیبر کربن با دو رنگ مشکی و قرمز بوده که با قطعات آلومینیومی به کار رفته در کنسول مرکزی و فرمان، نمایی اسپرت گونه به کابین بخشیده است. فضای صندلی ها برای سرنشینان جلو مناسب ارزیابی می شود ولی در قسمت عقب، ممکن است فضای کافی برای سرو گردن سرنشینان کافی نباشد.

خودرو آلفا رومئو میتو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتر است که قادر است نیرویی معادل 135 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتون متر در 1750 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 215 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.75 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو آلفا رومئو میتو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

امکانات و تجهیزات خودرو آلفا رومئو میتو شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای داخل اتاق، قابلیت تنظیم در جهت عمودی و دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان چراغ های عقب ال ای دی طیفی به همراه مه شکن، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی مجهز به مه شکن، لامپ زنون سفارشی، سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سقف پانوراما سفارشی می باشد.

از دیگر امکانات و تجهیزات خودرو آلفا رومئو میتو می توان به تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، شیشه های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی مجهز به گرمکن، چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، قابلیت تاشوندگی، صندلی های عقب با روکش پارچه ای با تنوع رنگی، پشت سری فعال و هوشمند و سیستم گرمکن، روکش چرم در تنوع طرح و رنگ سفارشی اشاره کرد.

قیمت خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو میتو در تاریخ 24 بهمن 1398 در بازار دست دوم حدود 260 تا 300 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو آلفا رومئو میتو

مزایا

  • طراحی زیبا و خاص
  • رانندگی هیجان انگیز
  • هندلینگ عالی
  • پایین بودن مصرف سوخت
  • پارک آسان

معایب

  • هزینه بالای نگهداری
  • فضای کم ردیف دوم
  • قیمت بالا
  • بازار دست دوم نچندان خوب

 ارزش خرید خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو میتو با طراحی زیبا و منحصر به فرد، شتاب عالی و مصرف سوخت اقتصادی بیشتر مورد پسند جوانان است که طرفدار رانندگی با هیجان هستند. اما به علت قیمت بالا، کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب، ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. از رقبای این خودرو در سطح جهان می توان به اپل کورسا، پژو 208، مزدا 2 و فیات 500 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو آلفا رومئو میتو

خودرو آلفا رومئو جولیتا یک هاچ بک شهری ایتالیایی است که طراحی بسیار زیبا و هیجان انگیزی دا که طراحی آن را نمی توان به هیچ خودروی دیگری نسبت داد. قبل از خرید این خودرو باید به نکات مثبت و منفی این خودرو و شرایط کنونی بازار توجه زیادی داشت.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن گلف GTI

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از معتبرترین برندهای خودروسازی در جهان فولکس واگن (Volkswagen) نام دارد که در سال 1930 به دستور آدولف هیتلر بنا نهاده شد. این برند آلمانی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و با لقب امپراطوری خودرویی جهان شناخته می شود. یکی از محصولات هاچ بک این کمپانی، خودرو فولکس واگن گلف GTI می باشد که نخستین نسل آن به سال 1974 میلادی باز می گردد. این هاچ بک آلمانی یکی از خودروهای موفق و محبوب کمپانی فولکس واگن به حساب می آید که تاکنون توانسته است هفت نسل را با موفقیت پشت سر بگذارد. خودرو فولکس واگن GTI در دو نسخه سه و پنج درب به صورت دستی و اتوماتیک توسط ماموت خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده است.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI از زبان طراحی منحصر به فرد این کمپانی بهره می برد و از طراحی زیبا و جذابی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای مشکی مشبک بسیار باریک با لوگوی فولکس واگن در مرکز آن دیده می شود که تا چراغ ها امتداد یافته است. چراغ های اصلی نیز از گرافیکی زیبایی برخوردارند. سپر ذوزنقه ای مشکی رنگ فولکس واگن گلف GTI متشکل از خونه های شش ضلعی برای ورود هوا تشکیل شده است که به کندوی عسل شباهت دارد. چراغ های ال ای دی مه شکن در دو طرف سپر با سه نوار مشکی، چهره ای اسپرت به فولکس واگن گلف GTI بخشیده است.

در نمای کناری، رینگ های آلومینیومی، فرورفتگی پایین درب ها و خط شانه ای که از چراغ عقب کشیده شده و تا نزدیکی گلگیر جلو ادامه دارد، دیده می شود. در نمای عقب، چراغ های دو بخشی مجهز به ال ای دی هستند که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی صندوق عقب قرار گرفته است. نمای لوگوی فولکس واگن نیز بین چراغ ها قرار دارد. آنتن کوسه ای، فرورفتگی های روی سپر و دو خروجی اگزوز از سایر بخش های تشکیل دهنده در این بخش هستند که از طراحی ساده و قابل قبولی برخوردار است. به طور کلی اگرچه خودرو فولکس واگن ظاهری ساده دارد ولی از هماهنگی و زیبایی خاصی در طراحی بدنه خود برخوردار است.

داخل کابین خودرو فولکس واگن گلف GTI طراحی زیبا و دلنشینی را مشاهده می کنیم. در قسمت کنسول مرکزی، پایین دریچه های تهویه، یک نمایشگر 9.2 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. در قسمت دستگیره درب ها، دنده و فرمان نیز قسمت های کرومی به کار رفته که حس اسپرت بودن را القا می کند. همچنین فرمان دی شکل و دکمه های کنترلی بر روی آن دیده می شود.

خودرو فولکس واگن گلف GTI مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 226 اسب بخار در 4700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر از 1500 تا 4600 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 220 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو فولکس واگن GTI توانسته است در تست موسسات یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

تجهیزات و امکانات خودرو فولکس واگن گلف GTI شامل سیستم پیشرفته قفل الکترونیکی چرخ های جلو جهت افزایش پایداری و عدم لغزش در پیچ ها، سیستم پویای کنترل شاسی با استفاده از حالت های مختلف رانندگی، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب، سنسور هشدار سطح مایع شیشه شور، روشنایی عقب مجهز به لامپ های ال ای دی ترکیبی، راهنمای عقب به صورت داینامیک، چراغ های جلو ال ای دی با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده، دارای چراغ روز  به صورت مجزا، چراغ های مه شکن جلو با روشنایی جانبی، نوربالای اتوماتیک، چراغ مشایعت راننده می باشد.

از سایر امکانات و تجهیزات خودرو فوکس واگن گلف GTI می توان به سقف شیشه ای پاناروما برقی، چهار شیشه برقی اتوماتیک، مجهز به سنسور باران برای کنترل اتوماتیک برف پاک کن، گرمکن اتوماتیک برف پاک کن های جلو، شیشه های سولار دودی، مجهز به پاور ویندوز، آینه وسط خودرو الکتروکرومیک بدون قاب، آینه های جانبی تاشوی برقی به همراه گرمکن، صندلی عقب با روکش چرم، کنسول تاشوی عقب به همراه جالیوانی، قابلیت تاشوندگی، امکان نصب صندلی کودک، صندلی های اسپرت جلو با روکش چرمی و دوخت قرمز رنگ، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی همراه با حافظه، تنظیم گودی کمر برقی صندلی راننده، دارای یک کشو زیر صندلی کمک راننده، اشاره کرد.

قیمت خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI در تاریخ 23 بهمن در بازار دست دوم حدود 800 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو فولکس واگن گلف GTI

مزایا

  • پیشرانه قدرتمند
  • هندلینگ خوب
  • طراحی زیبا و شیک
  • کیفیت بالای ساخت

معایب

  • کمبود قطعات یدکی
  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • هزینه بالای نگهداری

 ارزش خرید خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI با ظاهر بسیار جذاب و خاصی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب می کند. این خودرو یکی از خودروهای پرفروش و محبوب این کمپانی در بازارهای بین المللی می باشد. علاوه بر این، خودرو فولکس واگن گلف GTI از کیفیت خوب متریال، هندلینگ و مشخصات فنی خوبی بهره می برد اما به علت قیمت بسیار بالا، نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب خریداران را ممکن است به دردسر بیاندازد. از رقبای این خودرو می توان به خودر آلفا رومئو جولیتا اشاره کرد که با قیمت پایین تری قابل خریداری می باشد.

جمع بندی خودرو فولکس واگن گلف GTI

خودرو فولکس واگن گلف GTI یک خودرو هاچ بک آلمانی است که تاکنون بیش از شش نسل را با موفقیت پشت سر گذاشته و از محبوبیت زیادی در بازارهای بین المللی برخوردار است. از دلایل این محبوبیت، طراحی زیبا، مناسب بودن برای رانندگی شهری و جاده ای، قدرت بالا و قیمت مناسب این خودرو در بازارهای بین المللی می باشد. اما در ایران به علت هزینه های بالای نگهداری و قطعات یدکی کم، خدمات پس از فروش مبهم و قیمت بسیار بالا، بازار داغ چندانی ندارد.

نقد و بررسی خودرو رنو کولیوس

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فرانسوی رنو فعالیت خودروسازی خود را از سال 1899 در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو آغاز کرد و هم اکنون در زمینه طراحی و عرضه وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌کند.

خودرو رنو کولیوس از سری محصولات کراس اور سایز متوسط رنو است که برای نخستین بار در سال 2007 به بازار عرضه شد. اگرچه کانسپت آن پیش تر در سال 2000 معرفی شده بود. این خودرو در سال 2011 دچار یک فیس لیفت شد و نسل دوم آن در سال 2016 به بازار آمد. از آنجایی که شرکت نیسان، کار توسعه خودرو رنو کولیوس را برعهده داشت، این خودرو از پلتفرم مشترک نیسان ایکس تریل بهره می برد. خودرو رنو کولیوس از سال 1395 توسط نگین خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد و توانست مورد توجه خریداران قرار بگیرد.

نقد و بررسی خودرو رنو کولیوس

خودرو رنو کولیوس از طراحی به روز و جذابی برخوردار است و شباهت بسیار زیادی به خودرو رنو تالیسمان دارد. طراحی خودرو رنو کولیوس از هماهنگی و تناسب میان خطوط و اجزای روی بدنه آن کاملا مشهود است. در قسمت جلوی این خودرو بخش جلوپنجره ای با فرم لبخند متشکل از چهار ردیف کرومی که تا چراغ ها ادامه دارند، قابل مشاهده است. چراغ های دی لایت به صورت C شکل به زیبایی نمای جلوی این خودرو افزوده است. در نمای عقب این خودرو، شاهد چراغ های کشیده و منحصر به فردی هستیم که گویی به لگوی رنو اشاره می کند که دقیقا همین طراحی را در چراغ های رنو تالیسمان مشاهده می کنیم. آنتن کوسه ای، اسپویلر شیشه عقب، دو خروجی اگزوز با قاب کرومی که با یک نوار باریک به یکدیگر متصل شده اند، دیده می شود.

طراحی داخل کابین خودرو رنو کولیوس ساده و کاربردی می باشد. یک صفحه نمایش 8.7 اینچی در مرکز داشبورد میان دو دریچه هوا قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت پنل درب ها و داشبورد از پلاستیک با کیفیت بوده و صندلی ها و روکش فرمان از جنس چرم می باشند. صندلی ها ارگونومی خوبی داشته و فضای کافی برای زانوها و سرو گردن سرنشینان وجود دارد. صندوق عقب نیز معادل 458 لیتر فضا ارائه می دهد.

خودرو رنو کولیوس 2016 مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 233 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد معادل 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو رنو کولیوس توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ و موسسه ایمنی استرالیا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

تجهیزات و امکانات خودرو رنو کولیوس شامل فعال شدن اتوماتیک فلاشرها، باز شدن درها و قطع شدن مدار سوخت رسانی هنگام تصادف، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت، کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدود کردن فشار وارده و پیش‌کشنده جلو، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، سقف پانوراما، سانروف چند حالته مجهز به سیستم ایمنی جهت جلوگیری از آسیب ترمز دستی برقی می باشد.

از سایر امکانات و تجهیزات خودرو رنو کولیوس می توان به صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی ‌های جلو، جعبه داشبورد 15 لیتری مجهز به خنک‌کننده و سیستم روشنایی، محفظه نگهدارنده روی درهای جلو و عقب، محفظه نگهدارنده وسایل در قسمت کفی خودرو (جلو و عقب)، سینی نگهدارنده پشت صندلی ‌های جلو، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم مدیریت پیمایش با هفت عملکرد متفاوت، سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، چراغ‌های زنون، شیشه ‌شور چراغ جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی تاشو اشاره کرد.

قیمت خودرو رنو کولیوس

خودرو رنو کولیوس در تاریخ بیستم بهمن 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود یک میلیارد تومان و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد، حدود 380 تا 950 تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو رنو کولیوس

مزایا

  • طراحی بسیار جذاب و به روز
  • امکانات و تجهیزات رفاهی متعدد
  • مصرف سوخت مناسب
  • سیستم چهارچرخ محرک
  • فضای کافی کابین

معایب

  • تاخیر در عملکرد دنده اتوماتیک
  • کروز کنترل ضعیف

ارزش خرید خودرو رنو کولیوس

خودرو رنو کولیوس یک شاسی بلند با کیفیت با طراحی زیبا، امکانات و تجهیزات فراوان، ایمنی بالا، مصرف سوخت مناسب و فضای کافی کابین است. این خودرو فرانسوی با خودروهایی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر رقابت می کند و یکی از گزینه های با ارزش برای خانواده ها و استفاده درون شهری و همچنین خارج از جاده می باشد.

جمع بندی خودرو رنو کولیوس

رنو کولیوس یک خودرو فرانسوی از سری کراس اوور های رنو است که توانسته است با طراحی زیبا و امکانات و تجهیزات فراوان و ایمنی بالا، جایگاه خوبی را در بازار داخلی کشورمان به دست آورد. طراحی این خودرو با فرانسوی ها و توسعه آن با نیسان ژاپن بوده است و رقیبی قدرتمند برای میتسوبیشی، هیوندای سانتافه وکیا سورنتو می باشد. اما در شرایط کنونی از خدمات پس از فروش مبهمی برخوردار است.

نقد و بررسی خودرو تویوتا آریون

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت ژاپنی تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکننده های وسایل نقلیه در جهان است که از سال 1937 فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده است. یکی از خودروهای سدان سایز متوسط این شرکت، خودرو تویوتا آریون نام دارد که برای نخستین بار در سال 2006 به بازار عرضه شد و نسل دوم آن در سال 2009 به بازار آمد. هر دو نسل این خودرو توسط ایرتویا نماینده محصولات تویوتا در ایران وارد بازار داخلی کشورمان شد.

نقد و بررسی خودرو تویوتا آریون

خودرو تویوتا آریون اسپرت از طراحی آیرودینامکی و اسپرتی برخوردار است که حس قدرتمندی را القا می کند. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل نچندان بزرگ با ورودی های هوای مشکی رنگ و لوگوی تویوتا در مرکز، دیده می شود. چراغ های اصلی نوک تیز کشیده، چهره ای مرموز به تویوتا آریون بخشیده است. سپر در قسمت پایین با ورودی های مشکی رنگ، حالتی قرینه با جلو پنجره ای دارد. چراغ های مه شکن دایره ای شکل در یک قاب همرنگ بدنه در دو طرف سپر تعبیه شده است و چهره تویوتا آریون را تهاجمی تر کرده است. در نمای عقب چراغ های اصلی زاویه دار دو تکه که قسمتی بر روی صندوق و قسمتی از آن بر روی بدنه قرار دارد، دیده می شود. اسپویلر بر روی صندوق عقب، دو خروجی اگزوز، قاب چراغ های مه شکن نمایی اسپرت به این قسمت داده است.

داخل کابین خودرو تویوتا آریون طراحی ساده ای را مشاهده می کنیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 6.1 اینچی در پایین دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در اجزای کابین کیفیت قابل قبولی دارد. صندلی ها و فرمان از جنس چرم بوده و در برخی از قسمت ها قطعات فلزی دیده می شود. که حس اسپرت بودن را القا می کند.

خودرو تویوتا آریون اسپرت مجهز به یک پیشرانه 3.5 لیتری، 6 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 336 نیوتون متر در 4700 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.2 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد معادل 228 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.3 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو تویوتا آریون توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمن بودن این خودرو دارد.

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا آریون شامل سنسور پارک، چراغ های عقب ال ای دی طیفی به همراه مه شکن، روشنایی جلو دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها و سیستم شتشو به همراه مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، دارای پرده عقب، تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن می باشد.

از سایر تجهیزات و امکانات خودرو تویوتا آریون می توان به چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی، صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن، قابلیت تاشوندگی، سیستم صندلی های جلو مجهز به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات، دارای روکش چرم، صندلی راننده با تنظیم برقی، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سیستم حافظه صندلی و آیینه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کانال های تهویه هوا بر روی کنسول میانی اشاره کرد.

قیمت خودرو تویوتا آریون

خودرو تویوتا آریون اسپرت در تاریخ 21 بهمن 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 340 تا 620 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

 

مزایا و معایب خودرو تویوتا آریون

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • پیشرانه پرقدرت
  • امکانات قابل قبول
  • ایمنی خوب
  • کیفیت سواری خوب

معایب

  • طراحی ساده در نمونه پایه
  • گران بودن قطعات

ارزش خرید خودرو تویوتا آریون

خودرو تویوتا آریون یک سدان خانوادگی ژاپنی است که از امکانات قابل قبول، ایمنی و کیفیت بالا، پیشرانه پر قدرت و سواری خوب بهره مند است که در دو نسخه گرند و اسپرت در بازار دست دوم موجود است که به علت قدیمی بودن باید به هنگام خرید، از سلامت آن کاملا مطمئن شوید. از رقبای این خودرو در بازار داخلی کشورمان می توان به خودرو کیا، سوناتا، تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای آزرا و گرنجور اشاره کرد.

جمع بندی خودرو تویوتا آریون

خودرو تویوتا آریون یک سدان با پیشرانه قدرتمند و ایمنی بالاست که سالهای زیادی در بازار داخلی کشورمان حضور داشته است. این خودرو توسط ایرتویا در دو نسخه گرند و اسپرت وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون در نسخه های دست دوم در بازار قابل خریداری است و با خودروهایی همچون کیا، تویوتا کمری، هیوندای آزرا رقابت می کند.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 630i

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. ب ام و یکی از معروف ترین شرکت های خودروسازی در جهان است که کوتاه شده عبارت Bayerische Motoren Werke AG، به معنی صنایع موتوری باواریا (بایرن) می باشد که تاریخچه ای 90 ساله دارد. این شرکت آلمانی، سابقه درخشانی در تولید خودروهای لوکس و اسپرت داشته و محصولاتش از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا برخوردارند. یکی از محصولات اسپرت این کمپانی، خودرو بی ام و 630i می باشد که برای نخستین بار در سال 2003 رونمایی و در دو نسخه کوپه و کروک به بازار عرضه شد. خودرو بی ام و 630i تاکنون چهار نسل را پشت سر گذاشته و در سال 2005 به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 630i

طراحی سری 6 کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه بی ام و توسط یک ایرانی به نام نادر فقیه زاده صورت گرفته که علاوه بر آن، طراحی داخلی سری 7 بی ام و نیز با ایشان بوده است. خودرو بی ام و 630i در زمان خودش از طراحی زیبایی برخوردار بود که به واسطه همین زیبایی توانست طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. در نمای رو به رو، جلوپنجره ای دو تیکه کلیوی شکل و نوارهای کرومی براق عمودی که در تمامی محصولات بی ام و دیده می شود، با ابعادی کوچک قرار گرفته است. چراغ ها نیز با گرفیکی لوزی شکل و نچندان بزرگ با فاصله ای جلو پنجره ای دیده می شوند. چهار خط بر روی کاپوت قرار دارند که دو خط آن به چراغ ها و جلو پنجره ای متصل شده است و کار حجم دهی را انجام می دهد. چراغ های مه شکن دایره ای شکل نیز در داخل سپر مشکی، تعبیه شده اند.

در نمای کناری، یک خط ممتد از گلگیر عقب تا گلگیر جلو امتداد دارد و لوگوی بی ام و در مرکز سپر دیده می شود. همچنین ارتفاع کم این خودرو و سقف متحرک آن قابل مشاهده است. در نمای پشت، چراغ ها از گرافیک زیبایی برخوردارند و با خطوط لبه های صندوق عقب مماس می باشند. دو چراغ خطی و دو خروجی اگزوز و شیب شیشه عقب سایر اجزای این بخش را تشکیل می دهند.

کابین خودرو بی ام و 630i نسبت به طراحی بدنه از جذابیت کمتری برخوردار است. شما با وارد شدن به داخل کابین، یک نمایشگر 11 اینچی لمسی مشاهده می کنید که در مرکز داشبورد و بالای دریچه های هوا قرار گرفته است. قطعات فلزی در بخش هایی از داشبورد، دستگیره درب ها و کنسول مرکزی به چشم می خورد که نمایی اسپرت مانند به کابین داده است. متریال به کار رفته در داخل کابین از جنس پلاستیک و چرم بوده و از کیفیت متوسطی برخوردار است.

خودرو بی ام و 630i مجهز به یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر 24 سوپاپ است که قادر است نیرویی معادل 268 اسب بخار در 6700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 320 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 7 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 13.7 و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو بی ام و 630i در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

خودرو بی ام و 630i امکانات و تجهیزات زیادی را ارائه می کند که از برخی از آن ها شامل: سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، رادار بی ام و به همراه سیستم پیش اخطار فاصله ایمنی با خودروی مقابل، صندلی های جلو مجهز به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در هشت جهت و حافظه هوشمند دو حالته، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر به همراه ماساژور، صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند به همراه سیستم گرمکن، آینه الکتروکرومیک، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی مجهز به گرمکن، دارای چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برق می شود.

از دیگر تجهیزات خودرو بی ام و 630i می توان به تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار با رنگ بندی محافظ، سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش دوگانه در سر پیچ ها، سیستم روشنایی و دید در شب، چراغ های ال ای دی طیفی عقب به همراه مه شکن، سیستم پیش اخطار چراغ های عقب در صورت ترمز شدید و یا دستور راننده، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها اشاره کرد.

قیمت خودرو بی ام و 630i

خودرو بی ام و 630i در تاریخ 20 بهمن 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 600 تا 800 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بی ام و 630i

مزایا

  • امکانات و آپشن های فراوان
  • برند معتبر
  • شتاب قابل قبول

معایب

  • کیفیت نچندان خوب کابین
  • طراحی قدیمی
  • مصرف سوخت بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • محدود بودن واردات
  • کابین کوچک و کمبودن فضای ردیف دوم

ارزش خرید خودرو بی ام و 630i

خودرو بی ام و 630i در دو نسخه کروک و کوپه در بازار داخلی کشورمان حضور دارد. خرید خودروهای کروک و کوپه همواره طرفداران خاص خودش را دارند. این خودرو متعلق به یک دهه گذشته است که باعث شده طراحی آن کمی قدیمی به نظر آید هرچند در زمان خودش طراحی آن به روز و زیبا تلقی می شد. این خودرو در بازار به تعداد محدودی موجود است و ممکن است به هنگام فروش شما را به دردسر بیاندازد. همچنین از مصرف سوخت و هزینه نگهداری بالایی برخوردار است. از رقبای این خودرو در بازار داخلی کشورمان می توانیم به پورشه کیمن و باکستر اشاره نماییم.

جمع بندی خودرو بی ام و 630i

خودرو بی ام و 630i یک خودرو آلمانی از کمپانی معروف بی ام و است که برای نخستین بار در سال 2005 وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو در دو نسخه کروک و کوپه به تعداد محدودی در بازار کشورمان موجود می باشد. خودرو بی ام و 630i به علت قدیمی بودن، مصرف سوخت بالا، کابین کوچک، محدود بودن بازار خرید و فروش و هزینه بالای نگهداری از ارزش خرید بالایی برخوردار نیست.